Travel the World – One Job at the Time C Har nogen af jer nogensinde kigget ud af vinduerne og spekulerede på, hvordan resten var? Måske er du vågnet op længsel efter at gå på arbejde en morgen. Hvordan vil du klare dig uden chef? Er du klar over, at der må være flere mennesker som dig selv i denne verden?
De har ret, når De siger, at de fleste mennesker har følt alt eller en del af dette gennem hele deres arbejdsliv.
Derfor skal vi bevare nogle rest af gæstfrihed på trods af så meget forbrugerisme.
Vi har brug for gæstfrihed.
Uden denne nødvendighed ville det være umuligt at fungere. At være i stand til at hjælpe mennesker i nød er et naturligt menneskeligt træk.
Mange mennesker har en tendens til at basere hele deres liv på håndtrykket. Det første møde, eller selve håndtrykket, er, hvad vi gør. Øjenkontakt kan gøre os mere komfortable og bringe os i kontakt med andre. Vi ville være uden en “lykønskningskort” tilgang til socialt samvær.
Gaver kan være en måde at vise taknemmelighed eller udtrykke din påskønnelse for nogen.
Hugo Gardroit skriver i The Power of Greeting Cards, at “Folk kan tro, at et kort repræsenterer en personlig gave. Men formålet med et lykønskningskort bør være at samle folk sammen … Hvis du er villig til at tage ansvar for resultatet, vil det være svært at få respekt … Fysisk kraft kan ikke bruges til at interagere… Den ydmyge omfavnelse… af et lykønskningskort er beregnet til at etablere en psykologisk forbindelse med en person.
Vi udveksler blik og giver og tager. De deler noget, vi værner om. Dette giver os indtryk af, at vi har noget at dele med andre, der ikke har hørt fra os i et par måneder eller år.
Gennem ord, kan vi give og tage fra folk. Folk, der udveksler ord med andre, er fascinerende, fordi de har noget til fælles: de føler en følelse af at tilhøre os.
Hvis vi giver nogen en tekst, forsøger den at være printbar. Vi kan ikke svare ja eller nej, hvis det mislykkes. Det er umuligt at sige, hvad vi har brug for, eller hvordan vi føler om nogen. Glem det ikke, da det er vigtigt.
Disse centrale punkter vil hjælpe dig med at øve din Give og tage ‘strategier.
1. Tag det ikke alt for alvorligt
Hvis du forsøger at skubbe din chef over den manglende lange hjemmeopgave, er det bedst ikke at gøre det. Først skal du ikke skubbe chefer. Gå ikke i panik Gå ikke i panik og tilbyd ikke at hjælpe. Det er vigtigt at holde tingene cool.
Jeg kan også tilføje.
2. Tag det ikke alt for alvorligt.
Som vi sagde tidligere, er der altid nedfald og beroligende kan være en måde at forhindre det. Tingene vil blive bedre med tiden, og den “virkelige verden” vil komme tilbage til at blive. Det er muligt at undgå panik, men ægte panik kan ikke være godt.
3. Gå ikke i panik.
Panik har en anden stor fordel: det kan give dig en fantastisk mulighed for at genopfinde dig selv. Lær noget nyt! Der er så mange muligheder i dagens hastigt skiftende informationsalder.
4. Gå ikke i panik.
Dette gælder især, hvis din chef ønsker at sagsøge dig for noget, der har negative konnotationer. Tag en dyb indånding. En aftale kan redde dit ansigt. Det giver dig også mulighed for at få værdifulde oplysninger, der giver dig mulighed for at træffe bedre beslutninger og handle på den oprindelige idé.
5. Gå ikke i panik.
Vær ikke bange, hvis du mister en nær ven, et familiemedlem eller en virksomhed venture. Disse er ejere, der ønsker at være glade og komfortable. Disse ejere ønsker ikke at skabe spændinger på kontoret, som kan føre til faldende overskud.
Nogle gange er din intuition korrekt. Du bør ikke lade dit job blive bragt i fare. Arbejd i stedet med din chef for at redde den.